В 1983 році день 15 березня був закріплений в міжнародному календарі святкових дат як Всесвітній день захисту прав споживачів.

      Щорічно Міжнародна організація захисту прав споживачів (Consumers International) визначає гасло, під яким проводиться Всесвітній день захисту прав споживачів. У 2021 році воно – наступне: «Боротьба із забрудненням пластиковими матеріалами». Всім добре відомо, що боротьба із забрудненням пластиком – це глобальна проблема, яка потребує скоординованих міжнародних дій.

     У продовження теми минулого року – «Раціональний споживач», яка є однією з Цілей стійкого розвитку (ЦСР), встановлених державами-членами Організації Об’єднаних Націй у 2015 році в рамках Порядку денного в області стійкого розвитку на період до 2030 року, тема цього року буде сприяти підвищенню обізнаності і залученню споживачів по всьому світу до прийняття більш екологічних рішень під час покупки товарів.

     Передбачається, що кампанія сприятиме поєднанню зусиль споживачів, урядів та підприємств-виробників пластикових виробів у подоланні глобальної кризи забруднення пластиком.


      Згідно зі звітом Pew Charitable Trusts & SYSTEMIQ «Долаючи пластикову хвилю», випущеним у серпні 2020 року, до 2024 року у світовому океані опиниться у три рази більше пластика, якщо не прийняти сьогодні кардинальних мір в політиці країн і поведінці споживачів. Згідно з невтішними прогнозами, до 2050 року у світовому океані буде більше пластика, чим риби. За даними вищезгаданого звіту 100 000 морських ссавців і черепах і 1 мільйон птахів гине кожного року від забруднення морського середовища пластиком, якого щорічно потрапляє у води світового океану біля 8 мільйонів тонн. При цьому пластик одноразового користування складає 50 процентів від усього пластика, який виготовляється щорічно. Причому половина всіх коли-небудь виготовлених пластикових виробів була випущена за останні 15 років, 40 процентів виготовленого пластику упаковується та викидається після одного використання.

      Слід нагадати, що згідно до вимог статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» під безпекою продукції мається на увазі «відсутність будь-якого ризику для життя, здоров’я, майна споживача і навколишнього середовища при звичайних умовах використання, зберігання, транспортування, виготовлення і утилізації продукції».

       Уже більше 100 років Державне підприємство «Миколаївський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» стоїть на сторожі захисту прав споживачів. За багато років існування підприємства відбулося чимало змін, але його основним завданням було і залишається створення умов для забезпечення якості та безпеки товарів і послуг у всіх сферах діяльності, підвищення їх конкурентоспроможності на внутрішньому та світових ринках, захист населення і національної економіки від результатів недостовірних вимірювань і надійне функціонування на ринку метрологічних і сертифікаційних послуг. Підприємство успішно надає послуги у сфері стандартизації, метрології, оцінки відповідності, сертифікації населенню, установам, компаніям регіону та України.

     До складу підприємства входять два потужних центри: Метрологічний центр і Центр з оцінки відповідності, та випробувальна лабораторія. Висококваліфіковані та досвідчені фахівці метрологічного центру проводячи повірку та калібрування засобів вимірювальної техніки (ЗВТ), забезпечують єдність вимірювань у Миколаївському та інших регіонах України і захищають таким чином споживачів від наслідків недостовірних вимірювань.


На фото: заслужений метролог України, начальник науково-технічного відділу метрологічного забезпечення геометричних, механічних вимірювань, вимірювань рівня та об’єму речовин Галина Човганська повіряє тахеометр

 

На фото: провідний інженер з метрології Сергій Герасін проводить повірку монометра

 

На фото: робочий момент у науково-технічному відділі метрологічного забезпечення теплотехнічних вимірювань

 

На фото: провідний інженер з метрології Тетяна Присяженко проводить повірку ЗВТ

      Випробувальна лабораторія підприємства, яка проводить понад 70 видів випробувань сільськогосподарської та продовольчої сировини, захищає від потрапляння на ринок неякісної, а отже шкідливої для здоров’я споживача продукції.


На фото: заступник начальна випробувальної лабораторії Тетяна Андронова проводить випробування 

      На базі Центру з оцінки відповідності функціонують Орган з сертифікації систем управління та Орган з оцінки відповідності. Орган з сертифікації систем управління надає послуги з незалежної оцінки та сертифікації систем управління на відповідність національним стандартам в 11 галузях економічної діяльності, серед яких: харчова промисловість та виробництво тютюнових виробів, будівництво, послуги готелів і ресторанів та інше.

      В свою чергу, Орган з оцінки відповідності підприємства проводить оцінку відповідності широкого спектра продукції та послуг (харчова продукція, продовольча сировина, алкогольні напої, кормові та олійні культури тощо) на відповідність технічним регламентам України та здійснює добровільну сертифікацію продукції.


На фото: робочий момент фахівців Центру з оцінки відповідності

      Як бачимо, Всесвітній день захисту споживачів -  особливо близьке для ДП «Миколаївстандартметрологія» свято, про що красномовно свідчить девіз підприємства: «До високої якості життя – разом!»

     У цей святковий день бажаємо усім, хто допомагає споживачам у захисті їх прав, міцного здоров’я, добробуту, життєвої наснаги та нових професійних здобутків. А споживачам – щоб їх права ніколи не порушувались та завжди були захищені. Високої якості товарів та послуг і гідного життя усім нам!

 

З питань співпраці звертайтесь за адресами:

 

м. Миколаїв, просп. Центральний, 11/5

Центр з оцінки відповідності

тел.: (0512) 40-94-20

e-mail: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

 

м. Миколаїв, вул. 5 Слобідська, буд. 2А

Метрологічний центр

тел.: (0512) 24-21-14

e-mail: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.